Een weekendje Kuala Lumpur, gewoon omdat het kan

28 februari 2014 - Koh Tao, Thailand

Een weekendje Kuala Lumpur, gewoon omdat het kan

Zaterdag 1 februari
Na een kort vluchtje van ongeveer 1,5 uur komen we aan op de luchthaven van Kuala Lumpur. Wanneer we de douane door zijn blijken alle pinapparaten onze passen niet te accepteren. Gelukkig hebben we nog wat dollars die we om kunnen wisselen, want anders hadden we niet eens geld gehad voor de bus om bij ons hotel te komen. Hopen dat we in de stad zelf wel kunnen pinnen!
We kopen een kaartje voor de bus die ons voor ons hotel afzet. Na een uur in deze bus te hebben gezeten worden we in hartje stad eruit gezet en in een minibusje gepropt, welke ons inderdaad om 17.30 uur  precies voor de deur van ons hotel afzet. First & New Star Hotel; niets bijzonders, maar goed genoeg voor die paar nachtjes en het heeft een goede ligging net naast de metro.
Omdat het Chinees Nieuwjaar is zijn zo'n beetje alle restaurantjes in de buurt gesloten vandaag, dus maken we meteen gebruik van de metro om naar het centrum te gaan. Daar eten we wat en lopen een rondje door het drukke centrum. Je ziet hier ontzettend veel nationaliteiten door elkaar (dat geldt voor zowel de inwoners als de toeristen). Op de terugweg halen we, terwijl we genieten van het vuurwerk elders in de stad een drankje voor op de kamer om via skype met mijn moeder te proosten op haar verjaardag.

Zondag 2 februari
We hebben prima geslapen. Ondanks de harde muziek van vannacht zijn we als een blok in slaap gevallen. Tijdens het douchen blijkt maar weer eens dat de douche monteren precies boven de w.c. echt niet handig is en alles is zeiknat! Badkamers en Aziaten gaan gewoon niet goed samen hebben we intussen wel gemerkt... Het ontbijt valt wat tegen (een witte oude boterham met een koud ei), dus we gaan snel weer de metro in naar Starbucks voor een Mocca Latte en Hazelnut Choco met iets lekkers :-)
We kopen een kaartje voor de Hop On - Hop Off bus, die ons de hele stad zal laten zien. De verkoper vraagt ons of we studenten zijn en Ivan antwoordt meteen volmondig ja. Dat blijkt een goede keuze, want hierdoor krijgen we ineens 50% korting op de prijs haha.  Onze eerste stop is Chinatown, blijft toch altijd leuk die lekkere chaos van kraampjes. Na hard onderhandelen kopen we hier bij een oude Chinese man ook maar meteen een koelkastmagneet ;)
Terug in de bus maken we wat foto's tijdens de route. Kuala Lumpur kent wat ons betreft niet heel veel echte attracties, behalve de Petronas Towers. We stappen verderop uit bij één van de vele shoppingmalls om ons te vergapen aan de mooie dure winkels. Opeens bedenken we ons dat we helemaal niet geluncht hebben, dus dineren we lekker vroeg bij een leuk Zuid-Amerikaans restaurantje waar salsa-les wordt gegeven. Nog even een snelle stop bij de H&M en met de metro weer terug naar ons hotel. Op de kamer hebben we via Youtube de 'telefoonterreur' belfragmenten van Jan Papparazzi herontdenkt, nog steeds leuk om naar te luisteren!
Ook bekijken we waar we heen willen na ons uitstapje naar Kuala Lumpur. Het plan was om een paar dagen naar Koh Phi Phi te gaan, maar het is daar blijkbaar zo druk dat bijna alle hotels al volzitten. Degenen die nog plek hebben vragen zulke bizar hoge bedragen dat we dit plan maar laten varen en we besluiten dan ook naar het naastgelegen eiland Koh Lanta te gaan. Ook erg leuk en mooi als je de plaatjes mag geloven!

Maandag 3 februari
We slaan het ontbijt deze ochtend maar meteen over en gaan direct richting centrum, waar we de hele dag een beetje rondlopen, shoppen, wat drinken, wat eten, nog een beetje shoppen.....maar.... Niets gekocht, goed he?!?
Onderweg terug naar de metro eten we bij een chique tent met een aquarium met haaien boven de bar. Na 10 minuten met een wijntje op ons eten wachten valt het ons op dat we het enige 'normale' stelletje zijn. De andere klanten zijn allemaal wat oudere westerse mannen, omringd door jonge Aziatische vrouwen, in te strakke jurkjes en strak in de make-up. Aha, is het zo'n tent!?! En als we later horen dat één van die mannen het voorstel krijgt om met twee vrouwen het bed in te duiken weten we het zeker ;-) Erg vermakelijk om te zien hoe de mannen zich in korte tijd een berg geld laten aftroggelen.
Terug in ons hotel staat er precies onder ons raam een drumband te oefenen. Het lijkt er niet op dat ze binnen korte tijd gaan stoppen. Oke, nog heel even 'telefoonterreur' en 'belletje trek' dan.... We kunnen voorlopig toch niet slapen. Die belletje trek met Maarten Spanjer zijn echt TE leuk! :-)

De volgende ochtend, dinsdag 4 februari, staan we vroeg op, pakken de tassen in en gaan met de metro naar de bus richting de luchthaven. We zijn netjes op tijd, lunchen nog even en stappen het vliegtuig in. Net als we tegen elkaar zeggen dat we eindelijk eens op tijd vliegen roept de piloot om dat er nog 9 vliegtuigen voor ons zijn om op te stijgen... "Sorry for the delay!". Aii hadden we nou maar op hout afgeklopt, eigen schuld ;)
Wanneer we een kleine 1,5 later op Krabi aankomen worden we aangesproken door de Belgische David. Hij is duikinstructeur op Koh Lanta en zoekt mensen waarmee hij een taxibusje kan delen om de kosten te drukken. Dat komt mooi uit, daar moeten wij ook heen! Later vind hij ook nog een Russisch stel, wat juist perse naar Koh Lanta gaat omdat daar weinig Russen te vinden zijn. Zij hebben dus (net als zovelen) een hekel aan de typische Russische toerist ;-)
Een uur rijden en 2 veerponten verder zet het taxibusje ons af bij ons hotel 'Jetty Place', middenin het gezellige dorpje Saladan op Koh Lanta. We blijken om de hoek te zitten van de duikschool waar David werkt, Blue Planet. Dat is handig voor later..... David heeft iets laten vallen over een eventuele korting haha.
Eerst maar eens inchecken en het dorpje verkennen!

1. Marianne:
    28 februari 2014
    En..... is het gelukt om korting te krijgen bij de duikschool. Stelletje pingelaars, ha, ha..
    Nu nog even genieten van de rust, strand, zon en zand want helaas, het einde is in zicht.
    Tot gauw!!
  2. Nathasja:
    28 februari 2014
    Nee Marianne, helaas moesten we achteraf 't volle pond betalen!! Waarom lees je in t volgende verslag ;-)
    Strand en zee is alweer voorbij, nu nog een paar laatste dagen in Bangkok.
    Tot snel!!