4 weeks and counting...

5 augustus 2013 - Hoogvliet, Nederland

Welkom op onze reisblog!

Vandaag over vier weken stappen we op Schiphol in het vliegtuig richting Dubai: het begin van onze droomreis door Afrika en Azië. Een reis die al heel lang in ons hoofd zit en nu dan eindelijk werkelijkheid gaat worden! 6 maanden land rondzwerven op onbekende plekken en hopelijk veel mooie dingen doen en zien. Wil je alvast een idee krijgen van de route die we ongeveer gaan aanhouden kijk dan hier

Nog maar vier weken de tijd dus om ons to-do-lijstje af te werken. Aangezien we de afgelopen maand al veel hebben kunnen afvinken, hebben we daar wel vertrouwen in. En trouwens zoveel kun je ook weer niet meenemen in je rugzak dus qua inpakken is deze reis makkelijker dan wanneer je een week naar Spanje gaat...

Ook de tijd van `afscheid nemen` komt eraan. En ook al komen we na de reis gewoon weer terug (althans das het plan, maar pin ons er niet op vast), toch is het een raar idee om iedereen zo lang niet in real-life te zien. Kerst en Oud&Nieuw vieren we zonder familie en vrienden (en Tommie en Tygo niet te vergeten, ja inderdaad onze katten zijn echt fan van de feestdagen haha), we missen veel verjaardagen en alle andere leuke dingen die hier natuurlijk gewoon door gaan.

Maarrrr.... ook een half jaar niet werken, geen huishouden doen, stilstaan voor de Spijkenisse brug, de auto krabben bij -10, irritante lange telefoontjes naar UPC omdat de mediabox weeres raar doet...Ja op reis gaan is zo slecht nog niet!!

Gelukkig is het 2013 en zijn er dus genoeg manieren om contact te houden met iedereen. Lang leve Facebook, Whats app, mail en Skype!

Op deze site gaan we een online dagboek bijhouden van onze avonturen. Vind je het leuk om ons te volgen? Meld je dan aan voor de mailinglijst en dan krijg je automatisch een mailtje wanneer wij een verhaal hebben toegevoegd. Schroom vooral niet om af en toe te reageren en ons te verblijden met leuke nieuwtjes uit Nederland. We gaan dan wel weg, maar we horen natuurlijk graag wat jullie allemaal meemaken!

Nathasja en Ivan

1. Leen en Willie:
    6 augustus 2013
    Zijn heel erg benieuwd naar jullie belevenissen.
  2. Cath:
    7 augustus 2013
    Wow begint echt al dicht te komen! Succes nog met de laatste voorbereidingen en we gaan jullie zeker volgen!
  3. Ilse:
    7 augustus 2013
    Spannend!! Het komt nu echt dichterbij! Succes met de laatste dingetjes van jullie to-do lijstje. We gaan jullie in de gaten houden :-)
  4. Annemieke:
    7 augustus 2013
    Ik pin jullie er graag wel op vast dat jullie terugkomen. Dat jullie 1 keer het kerstgourmetten missen is al verschrikkelijk, maar dat moet daarna uiteraard weer worden goed gemaakt met veel, heul veul, limoncello (we zijn deze week aan het inslaan in de Italiaanse supermarkt ;-). Maar zonder gekheid, spannend dat het alweer bijna zover is. Ga jullie zeker missen, maar wow wat een droom, wat een reis. Spreek en zie jullie nog voor vertrek. XX
  5. Marianne:
    7 augustus 2013
    Vooral heel veel genieten van alles wat jullie tegenkomen. We gaan jullie zeker volgen.
  6. Jasper:
    9 augustus 2013
    Ziet er goed georganiseerd uit!! Heel veel plezier met jullie wereldreis. Kai Finn Esther en Jasper.
  7. Tania:
    10 augustus 2013
    Hallo Ivan en Nathasja,
    ik kijk er naar uit om jullie belevenissen en foto's te lezen en zien via dit dagboek. Ik wens jullie "trotterkes" een te gekke reis toe en geniet volop van datgene die op jullie afkomt. Een half jaar lijkt lang maar mooie avonturen hebben de indruk kort te zijn.
  8. Ivan:
    12 augustus 2013
    Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties!

@ Annemieke: haha, maar ik dacht dat afgaand op eerdere edities het kerstgourmetten tegenwoordig altijd meer in de zomer was en dat we dus mooi op tijd terug zouden zijn?! ;)

@ Tania: leuk dat je ons volgt! Ben bang dat we inderdaad tijd tekort zullen komen voor alles wat we willen zien en doen, maar ach dan gaan we daarna nog maar een keer... ;)